Friday, March 19, 2010

IMPAK=)

sepanjang perjalanan kehidupan aku,
terlalu ramai orang yang aku kenali....
bermacam-macam karenah...
ALLAH mahu menguji aku dengan mempertemukan aku
dengan mereka....

" ALLAH mempertemukan kita dengan orang yang salah sebab ALLAH mahu pertemukan kita dengan seseorang yang benar2 milik kita "

" sesuatu yang indah itu datang kemudian, ia seperti pelangi, dtang selepas hadirnya guruh, petir, kilat....kemudian....muncul sesuatu yang indah....iaitu pelangi yang terjadi atas unsur tersebut..."

kali ni aku nak cerita tentang 3 guys yang memberikan impaak dalam hidup aku....


1. mr. Q

beliau ni seorang yang aku kenal sejak di bangku sekolah lagi ... macam2 suda aku tempuhi bersama dye...mmg tak kan pernah aku lupekan even dah 3 tahun tak lagi bersama....tp macam baru semalam aku dan dye bersama...segala memory tuh macam baru jer berlalu...bila imbas balik...sangat2 byk suka dan duka aku lalui bersama dye....segala yang di impikan bersama... akhir nyer terlerai juga...tamat nya sesi persekolahan, maka tamat lah juga sesi perkenalan dan memory2 kami.... sumpah! aku tak pernah lupe ape yang pernah terjadi...janji2 dan kate2 yang pernah d'ungkap dan terungkap...perpisahan yang benar2 buat aku merana, sampai sekarang...
pelbagai cara aku lakukan demi menutup 1001 rase yang wujud untuk diri dye....hasil nyer..tetap sia2....perasaan dulu and kini tetap sama...dan aku ambil keputusan untuk membiarkan ia berlalu bersama angin...andai kau memang tercipta untuk aku, aku terima dengan hati yang terbuka...tp andai kau bukan untuk aku, aku rela kau pergi dan bina mahligai kau sendiri....walaupon terlalu berat untuk aku menerima ny.... cukup la sebagai seorang kawan...and thnx sbb sudi kawan dan dengar masalah aku....thnx sgt!

2. mr. H

dye ni lak aku kenal tym kat PLKN...perkenalan yang tak di duga...seorang yang bermulut manis...byk berkata2...sedang kan tiada tindakan atas kata2 yang begitu berkobar2 pada mulanyer...tapi akhirnyer, habuk pon tarak.... hurm...aku pon tak tawu macam mane bole sangkut dengan dye ni...yang penting...aku terima dye bukan atas dasar aku cinta kan dye...
mula nyer aku sgt berat menerima kehadiran dye dlm hdup aku...senang cerita terima atas dasar terpaksa sebab tiada sekelumit persaan syang tuh...malahan, hati kecil aku sering berkata, "dye bukan untuk kau"...tapi tah kenapa aku still go on dgn dye...kali ni aku belajar untuk menerima dan menyayangi dan mencintai...tapi...akhir nyer, terputus juga kerana dye seorang pengkhianat cinta...seperti yang aku kate, seorang yang bermulut manis...akhirnyer...dye bersama orang lain sekarang yang aku kenali dan cukup aku kenali...pd permulaan perpisahan,aku agak seduh...tapi...akhirnyer...aku sedar sesuatu...kenapa aku tak pernah dengar bisikan hati kecil ku..." dye bukan untuk kau...mmg bukan untuk kau diba".. sepanjang perkenalan aku dgn dye, bawu aku sedar, ' DONT JUDGE A BOOK BY ITS COVER' sbb luaran dye ni mmg nampak baik...tp akhir nyer aku tawu ape yang tersembunyi di sebalik kebaikan yang di hulurkan...bukan aku tak nampak sebelum ni...cume buat2 tak nampak..huhu...pape pn aku b'syukur, sebab belum terlewat aku mnyedari nyer....


3. mr. SA

SA, seseorang yang aku anggap begitu istimewa sebagai seorang sahabat....dye selalu hadir saat aku dalam kesedihan...dye terlalu baik bagi aku....terlalu...sangat2.....tak sampai hati nak luka kan hati sahabat sebaik dye... terlalu banyak kate2 semangat dan dorongan yang dye hulur kan..gurauan dan gelak tawa bersama dye tak mungkin aku lupekan... dan sampai 1 saat yang benar2 aku tak jangke, ungkapan yang luar biasa hadir dalam perbualan kami di satu malam...saat2 umur ku hampir ke 20...tak mungkin aku lupekan....bukan aku tak sayang dye...sayang sangat2...sebab tuh aku tak moo terima dye lebih dari seorang sahabat....sebab aku takot kehilangan dye...aku tak mau kehilangan seoarang sahabat yang baik seperti dye....dan sepertiny aku tak layak untuk hadir dan hidup dalam kehidupan dye...aku seorang wanita yang tidak sempurna untuk lelaki sebaik dye...terlalu baik dye untuk di gandingkan dengan aku....and the most important, aty aku belum boleh trima 1 perhubungn yang serius....SORRY AWK! ( but, thnx coz understanding myself )


buat mereka2 yang di atas ni....

mr.Q...aku harap kau bhagia dengan keputusan yang kau lafazkan walaupon mnyakitkan aku...
dan tak pernah sembuh sakit itu...semoga kau bahagia selamanya...maaf menggangu hidup kau 3 tahun itu...=)

mr.H....ubahlah sikap kau demi oarang yang kau cintai sekarang...aku harap miss.D...akan dapat kebahagiaan dye bila bersana dengan kau....

mr.SA...awk....thnx sgt dengan pelbagai memory yang kita cipta bersama...walaupun tempoh perkenalan kita tak begitu lama...tp, tak sangka lak selepas kem, kita still contact samapi sekarang...dan tahun ni dah masok tahun ke-3 perkenalan kita...thnx jadi sahabat saya yang terlalu baik....

2 comments:

  1. its oke didi......
    satu hari nt pasti kau akn berjumpe orng yg betul2 memahami ko.....
    ALLAH MAHA BERKUASA ATAS SESUATU.......
    aku sentiase support ko k....=)

    ReplyDelete
  2. iebek...thnx...
    tp aku still cam dlu...
    terlalu berat u noe...haih~
    nwy, thnx support n by my side..=)

    ReplyDelete